Ταξιδεύοντας στη Ιταλική και Γαλλική Ριβιέρα

Η Νατάσα Κίργια ταξίδεψε στη Ιταλική και Γαλλική Ριβιέρα και μας περιγράφει τις εμπειρίες της.

Του Ζανέττου Λουκά

Γιατί ταξιδεύεις; Τι σου προσφέρει;

Τα ταξίδια εκτός από το ότι μπορούν να μας προσφέρουν ανανέωση και χαλάρωση είναι ταυτόχρονα και ένα σχολείο ζωής γιατί μας δίνουν την ευκαιρία να ανακαλύψουμε νέα μέρη, να γνωρίσουμε νέες κουλτούρες, να αποκτήσουμε νέες εμπειρίες και να νιώσουμε καινούργια συναισθήματα.
Η αλήθεια είναι ό,τι όσα βιβλία και να διαβάσει κανείς, όσα ντοκιμαντέρ και ταινίες να παρακολουθήσει, τίποτα δε συγκρίνεται με την προσωπική εμπειρία και τις αναμνήσεις που θα δημιουργήσει ο ίδιος στον προορισμό που πρόκειται να επισκεφτεί. Είναι αποδεδειγμένο πως τα ταξίδια επιδρούν στην προσωπικότητα και διαμορφώνουν το χαρακτήρα μας. Με απλά λόγια μας βοηθάνε να εξελισσόμαστε προς το καλύτερο και να αποκτάμε αίσθηση της θέσης μας στον κόσμο.

Προορισμός και μια μικρή περιγραφή.

Το καλοκαίρι του 2018 απαρνηθήκαμε τα ελληνικά νησιά και τις χρυσές αμμουδιές μας και αποφασίσαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό. Ένα road trip στις δυο πιο γνωστές Ριβιέρες παγκοσμίως την Γαλλική Ριβιέρα ή αλλιώς Κυανή ακτή και την Ιταλική Ριβιέρα. Ένα από τα πιο διάσημα τουριστικά θέρετρα στον κόσμο. Μια ασύγκριτη ταξιδιωτική εμπειρία που αξίζει κανείς να κάνει μια φορά στη ζωή του. Διασχίζοντας αυτή την ατελείωτη ακτογραμμή οι ιταλικές, γαλλικές και ελβετικές Άλπεις θα σε μαγέψουν και θα σε αιχμαλωτίσουν με τα τοπία τους, με τις αλπικές λίμνες, τα ονειρικά δάση, τις πεδιάδες και τα ποτάμια τους. Οι υπέροχες πόλεις με τα σοκάκια τους, με τα πανέμορφα κτίρια, τα καταγάλανα νερά και οι μαρίνες με σκάφη ασύλληπτου μήκους θα σου κλέψουν την καρδιά.

Πως φτάνεις στον συγκεκριμένο προορισμό;

Για να κάνεις αυτό το ταξίδι θα χρειαστείς 7 με 8 ημέρες είτε με οργανωμένο γκρουπ είτε με φίλους. Εμείς επιλέξαμε να κάνουμε αυτό το ταξίδι με οργανωμένο γκρουπ που είναι όλα μελετημένα από τους ειδικούς σε κάθε προορισμό. Αρχικά πρέπει πρώτα να φτάσεις αεροπορικώς σε μια βάση – χώρα στην Ιταλία ή στην Γαλλία και από εκεί και πέρα να συνεχίσεις το ταξίδι οδικώς με λεωφορείο ή με αυτοκίνητο. Έγινε λοιπόν συγκέντρωση στο αεροδρόμιο της Λάρνακας όπου και πραγματοποιήθηκε η πτήση για τη ρομαντική Βερόνα στην Ιταλία, την πόλη των αιώνιων εραστών του
Σαίξπηρ. Yπάρχουν δύο αεροδρόμια στη Βερόνα, αλλά το κύριο είναι το διεθνές αεροδρόμιο Valerio Catullo (VRN). Η πτήση διήρκησε περίπου 3 ώρες και 22 λεπτά. Για να φτάσουμε στο κέντρο της πόλης, χρειαστήκαμε περίπου 20 λεπτά οδικώς, βέβαια αυτό εξαρτάται από την κίνηση που θα συναντήσεις.

Συγκεκριμένοι χώροι (μνημεία, μουσεία, πλατείες, εστιατόρια ή κάποια άλλη δραστηριότητα) που μας προτείνεις να επισκεφθούμε όταν και εφόσον πάμε στο συγκεκριμένο προορισμό;

Την 1η μέρα στη Βερόνα είδαμε τη Ρωμαϊκή Αρένα, τις όμορφες πλατείες Ντελ Ερμπέ και Ντει Σινιορι, που περιβάλλονται από άριστα διατηρημένα μεσαιωνικά κτίρια και φυσικά το «αρχοντικό των Καπουλέτων» με το θρυλικό μπαλκόνι της Ιουλιέτας. Συνεχίσαμε το ταξίδι μας οδικώς στο Μιλάνο, στην πρωτεύουσα της Ιταλίας όπου και διανυκτερεύσαμε.

Την 2η μέρα στο Μιλάνο είδαμε τη μαγευτική λίμνη Κόμο που αποτέλεσε διαχρονική πηγή έμπνευσης για πολλούς συγγραφείς, ποιητές και συνθέτες. Σήμερα, η πόλη Κόμο αποτελεί ένα πολυτελές προάστιο του Μιλάνου και προσφέρει χαλάρωση και αναψυχή ενώ πολλοί επώνυμοι απολαμβάνουν τη ζωή στις αριστοκρατικές επαύλεις τους. Eπόμενη επίσκεψη μας ήταν η Στρέζα ένα κομψό θέρετρο στη Λάγκο Ματζόρε, όπου είχαμε την ευκαιρία για μια προαιρετική κρουαζιέρα στα νησάκια Ίζολα Μπέλα, με το εντυπωσιακό μπαρόκ παλάτι της αριστοκρατικής οικογένειας των Μπορομέι και την Ιζολα Ντει Πεσκατόρι. Φυσικά, κατά την περιήγησή μας είδαμε το Κάστρο Σφόρτζα, ένα από τα μεγαλύτερα φρούρια της Ευρώπης, την κεντρική πλατεία της πόλης «Πιάτσα ντελ Ντουόμο» με τον επιβλητικό Καθεδρικό Ναό, που θεωρείται από τους σημαντικότερους παγκοσμίως.

Ακολούθως, την 3η μέρα αναχωρήσαμε από το Μιλάνο για την κοσμοπολίτικη Νίκαια, την πρωτεύουσα της Γαλλικής Ριβιέρας όπου και διανυκτερεύσαμε. Κατά την περιήγησή μας στην Νίκαια διασχίσαμε την περίφημη λεωφόρο Des Anglais που εκτείνεται κατά μήκος της παραλίας και πήρε το όνομα της από τους Άγγλους αριστοκράτες οι οποίοι κατά τον 18ο αι. συνήθιζαν να ζούνε τη χειμερινή περίοδο λόγω του ήπιου κλίματος. Περάσαμε από το εμβληματικό ξενοδοχείο Negresco και στη συνέχεια περπατήσαμε στη κεντρική πλατεία της πόλης Μασένα με το άγαλμα του Ποσειδώνα. Την 4η μέρα αναχωρήσαμε για το γραφικό μεσαιωνικό χωριό Σαν Πωλ Ντε Βανς το οποίο και ερωτεύτηκα. Περιπλανήθηκα στα γραφικά γκαλντερίμια και ανακάλυψα τη γοητεία του. Έπειτα, συνεχίσαμε για την αδιαμφισβήτητη «βασίλισσα» της Κυανής Ακτής, τις Κάννες, τη θρυλική κρουαζέτ, την παραλιακή λεωφόρο με τους φοίνικες, τις πλαζ, τα ξενοδοχεία της Μπελ Εποκ, τις πανάκριβες μπουτίκ και το Μέγαρο του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ.

Την 5η μέρα οδεύσαμε για τη μεσαιωνική πόλη Εζ όπου επισκεφθήκαμε το εργοστάσιο παραγωγής αρωμάτων Fragonard. Επόμενη επίσκεψη στο πριγκιπάτο του Μονακό και το Monte Carlo. Κατά την πανοραμική μας περιήγηση είδαμε το παλάτι των Μονεγάσκων, επίσημη κυβερνητική έδρα του Πριγκιπάτου και κατοικία της Βασιλικής οικογένειας των Γκριμάλντι από τον 13ο αι. Το Μόντε Κάρλο (Monte Carlo) είναι πόλη του Μονακό. Είναι διάσημο τουριστικό θέρετρο, καθώς έχει το διάσημο καζίνο της πόλης όπως επίσης τους αγώνες Φόρμουλα 1 που διεξάγονται στην πόλη.

Την 6η μέρα αναχωρήσαμε για να πάμε πίσω στην Ιταλική Ριβιέρα. Επιστρέφοντας, επισκεφθήκαμε το γραφικό Ραπάλο και στη συνέχεια με το καραβάκι καταλήξαμε στο Πόρτο Φίνο με τα γραφικά πολύχρωμα σπιτάκια, τις κομψές μπουτίκ, τα μαγαζιά με τα ντόπια προϊόντα και τα εντυπωσιακά γιοτ δεμένα στη μαρίνα. Κατά το απόγευμα επισπεύσαμε για την Πάντοβα όπου και διανυκτερεύσαμε. Την 7η μέρα αναχωρήσαμε για την πιο ρομαντική πόλη του κόσμου τη Βενετία η οποία είναι χτισμένη πάνω σε 118 μικρά νησάκια που ενώνονται με περίπου 410 γέφυρες. Πήγαμε στο Τρονκέτο και από εκεί πήραμε το βαπορέτο για να πάμε στην περιοχή Καστέλο όπου βρίσκεται η Ορθόδοξη Εκκλησία του Αγ. Γεωργίου και το Βυζαντινό Ινστιτούτο. Περπατώντας πάνω από γραφικές γέφυρες και σοκάκια είδαμε το επιβλητικό παλάτι των Δόγηδων και καταλήξαμε στην πλατεία του Αγ. Μάρκου όπου και βρίσκεται ο περίφημος καθεδρικός ναός, το καμπαναριό, ο Πύργος του Ρολογιού, η Μαρκιανή Βιβλιοθήκη και το περίφημο μουσείο Καρέρ.

Tην 8η μέρα γεμάτοι πια και φορτωμένοι με θετική ενέργεια πακετάραμε τις αποσκευές μας μαζί με όλες τις νέες μας εμπειρίες, τις όμορφες αναμνήσεις μας, τα καινούργια μας συναισθήματα και ξεκινήσαμε την αναχώρησή μας για το αεροδρόμιο της Βερόνα για την πτήση της επιστροφής.

Τι διαφορετικό είχε ο συγκεκριμένος προορισμός από τους υπόλοιπους;

Ένα road trip είναι μια τελείως διαφορετική, μοναδική εμπειρία από τα κλασικά ταξίδια που ξέρεις με αεροπλάνα και πλοία. Θα δεις τοπία μαγευτικά που σε ένα απλό ταξίδι σε μία μόνο περιοχή, δεν θα έβλεπες. Τόσα πολλά μέρη και αξιοθέατα σε μικρό χρονικό διάστημα.

Αξέχαστη θετική εμπειρία;

Είχαμε έναν άψογο, έμπειρο, πρακτικό και οργανωμένο ελληνόφωνο ξεναγό που φρόντισε για τα πάντα! Είχε άριστη γνώση, ήταν ευγενικός, υπομονετικός, ευχάριστος, με χιούμορ και πολύ όρεξη. Ο ξεναγός διαδραματίζει σημαντικό ρόλο σε τέτοιου είδους ταξίδια και ευτυχώς στο γκρουπ δέσαμε όλοι μεταξύ μας έτσι δεν μπορούσε ολόκληρο το ταξίδι μας να ήταν μια θετική εμπειρία.

Υπήρξε κάποια δυσάρεστη εμπειρία;

Υπήρξε μια μικρή δυσάρεστη εμπειρία που αν και μας προειδοποίησε ο ξεναγός μας δυστυχώς συνέβη. Κατά την περιήγησή μας στο Μιλάνο καραδοκούσαν κάποιοι πορτοφολάδες που έκλεψαν μια κυριούλα από τα μέλη του γκρουπ μας. Παντού στον κόσμο υπάρχουν επίδοξοι «πορτοφολάδες» που θεωρούν τους τουρίστες πιο εύκολα θύματα. Λίγο ο ενθουσιασμός του ταξιδιού, τα αξιοθέατα και η άγνοια της πόλης καθιστά τον τουρίστα εύκολο θύμα. Από χώρα σε χώρα και από πόλη σε πόλη οι μέθοδοι των επιτήδειων ελαφροχέρηδων διαφέρει γι ́αυτό προσοχή στις τσάντες σας!

Κλείνοντας θα ήθελα να σας παροτρύνω να δοκιμάστε αυτό το μοναδικό ταξίδι και να είστε σίγουροι πως δεν θα το μετανιώσετε. To road trip είναι κάτι που θα ξανά έκανα είτε με λεωφορείο είτε με αυτοκίνητο και φυσικά με καλή παρέα!