URBAN.CULTURE.MAGAZINE

Το πρώτο ελληνικό virtual reality παιχνίδι τρόμου έχει πρωταγωνίστρια ευεργέτιδα του 1821!

του Πασχάλη Μαντζαρίδη

Το πρώτο ελληνικό virtual reality παιχνίδι τρόμου έχει πρωταγωνίστρια ευεργέτιδα του 1821!

Τον σταθμό «Δουκίσσης Πλακεντίας» στο μετρό της Αθήνας τον έχετε ακούσει,  ίσως να τον έχετε περπατήσει κιόλας…

Ποιος να φανταζόταν ότι  πίσω από το όνομα μιας στάσης μετρό κρύβεται μια από τις μυστηριώδεις γυναίκες της ελληνικής επανάστασης του 1821, η Γαλλοαμερικάνα Σοφία Ντε Μπαρμπουά-Λεμπρέν (1785-1854)! Μέχρι σήμερα επιβιώνουν θρύλοι για αυτήν, από το ότι υπήρξε ερωμένη του λήσταρχου Νταβέλη μέχρι και ότι ταρρίχευσε τη νεκρή κόρη της!

Έτσι, η ελληνική εταιρεία Tenebra Studios –υπεύθυνη, μεταξύ άλλων, για την απόδοση στα ελληνικά των παιχνιδιών Uncharted και God Of War– εμπνεύστηκε από την μορφή αυτή για να  δημιουργήσει το πρώτο ελληνικό video game τρόμου εικονικής πραγματικότητας, το οποίο θα είναι διαθέσιμο μέσα στο 2018 στο Google VR, πιθανόν στο Playstation VR, ίσως και σε έκδοση για PC.

Ιδού, λοιπόν, το «Η Δούκισσα της Πλακεντίας»!

«Το ιστορικό αυτό πρόσωπο δρα σε ένα πλαίσιο που δεν έχουμε ξαναδεί σε κανένα videogame, την Ελλάδα του 1830. Αυτό μας δίνει πολλές ευκαιρίες για έξυπνο και τρομακτικό gameplay μακριά από τα συνηθισμένα», αναφέρουν στο Vantage οι ιδρυτές της εταιρείας, Κωνσταντίνα Μπεθάνη και Θανάσης Γεωργούλης.

Μάλιστα, προηγήθηκε μεγάλη έρευνα για τη συγγραφή του σεναρίου, κατόπιν συνεργασίας με καθηγητές ιστορίας και λαογραφίας καθώς και πλήθος φορέων όπως το Βυζαντινό Μουσείο για την απόδοση κτηριών και τοποθεσιών, από την πλατεία στην Ομόνοια ως τη βίλα Ιλίσια.

«Ερευνώντας εκτενώς στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, βασιστήκαμε στα αρχιτεκτονικά σχέδια και τις κατόψεις του Σταμάτιου Κλέανθη για την ρεαλιστική αποτύπωση του Μεγάρου της Δούκισσας», τονίζει η Marketing/Creative Director Κωνσταντίνα Μπεθάνη.

Άραγε πως μπορεί να μεταφερθεί πιστά η καθημερινότητα μιας άλλης εποχής της Αθήνας σε ένα video game;

«ΗArt Director Ειρήνη Θεοχάρη έχει ψάξει τα πάντα:ρούχα, ταπετσαρίες μέχρι και τους πίνακες που είχαν στα σπίτια τους. Τα έπιπλα, ακόμη και τα σκεύη που θα δείτε, βασίζονται όλα σε έρευνα. Εξάλλου, θα εμφανιστούν πολλά ιστορικά πρόσωπα με διάφορους τρόπους στο παιχνίδι».

Πίσω από την ιστορική ακρίβεια βέβαια, το «Η Δούκισσα της Πλακεντίας» έχει δύο στόχους, τον φόβο και την αγωνία. Για horror game μιλάμε, άλλωστε…

«Με το VR μπορούμε να σε κάνουμε πρωταγωνιστή σε ταινία τρόμου όπου τρέμεις εσύ για εσένα και όχι για τον χαρακτήρα που ελέγχεις! Πλέον εσύ είσαι ο χαρακτήρας και έτσι όπως προσεγγίζουμε τον τρόμο, χωρίς φτηνά jump scares ή ζόμπι που είναι και της μόδας, χτυπάμε στα πρωτόγονα ένστικτα της αυτοσυντήρησης».

Έτσι, κάτι που ξεκίνησε ως σύνολο πειραματισμών σε μηχανή γραφικών, ένα tech demo, γρήγορα εξελίχθηκε σε φιλόδοξο παιχνίδι. Ήδη βρίσκεται στο στάδιο ανάπτυξης pre-alpha, όπου έχει ήδη αποφασιστεί η αισθητική απεικόνιση, το στυλ του gameplay και αρκετοί από τους in-game μηχανισμούς. Πλέον δημιουργούνται τα –πρωτότυπα– assets  (3D μοντέλα, σκιάσεις, ηχητικά εφέ κ.α.).

Τα γραφικά, σχεδιασμένα με την μηχανή γραφικών Unity3D (που μας έδωσε παιχνίδια όπως το The Forest και το Wasteland 2) υπόσχονται πρωτόγνωρη εμπειρία, όπως τονίζουν οι δημιουργοί του. «Αυτή τη στιγμή χρησιμοποιούμε 360 degreesimmersion. Ο τίτλος παίζεται με τον παίκτη καθιστό σε στριφογυριστή καρέκλα και binaural audio για την πειστική απόδοση ήχου σε 3D περιβάλλον», σημειώνει ο Lead Programmer Θανάσης Γεωργούλης.

«Κάνουμε συνεχώς playtests, επομένως κάποια σημεία αλλάζουν διαρκώς σε διαλόγους ή pacing. Υπάρχουν διάλογοι ή ιδέες που ποτέ δεν θα φτάσουν στους παίκτες είτε γιατί δεν είχαν τόσο ενδιαφέρον, είτε γιατί δεν υπάρχει ο χρόνος, είτε γιατί κάποιες φορές είναι τόσο μεγαλεπήβολες που για να περατωθούν θα πάει πίσω όλο το project».

Ωστόσο, πόσο προσβάσιμο οικονομικά είναι σήμερα ένα παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας;

Η ομάδα της Tenebra απαντά: «η VRgaming αγορά δεν πρόλαβε να ωριμάσει. Βγήκαν σωρηδόν τέτοιες κακοφτιαγμένες εφαρμογές και ο κόσμος αποξενώθηκε, θεώρησε ότι η τεχνολογία αυτή είναι άλλη μια απάτη όπως οι 3Dτηλεοράσεις. Πλέον με το φθηνό VR, πχ. GoogleVR, αποκτάς την εμπειρία χωρίς να χρειαστεί να πληρώσεις ακριβά για κάποιο headset και, κυρίως, χωρίς να χρειαστείς PC όπως τα άλλα headsets. Οπότε, με 10 ευρώ και ένα κινητό android τελευταίας τετραετίας είσαι έτοιμος για ποιοτικό VR!»

Το demo, το οποίο είδαν πάνω από 7.000 άτομα στην Ελλάδα, απέσπασε σύμφωνα με την ομάδα ανάπτυξης άκρως θετικά σχόλια. Άλλωστε, το παιχνίδι θα κυκλοφορήσει αρχικά στην ελληνική αγορά με Έλληνες ηθοποιούς. Παράλληλα βέβαια, ετοιμάζεται και η αγγλόφωνη έκδοση σε συνεργασία με τη Sony Portugal και τη Sony Norway.

Κατόπιν όλων αυτών, και μετά την είδηση που ακούσαμε τελευταία στην Ελλάδα,ότι αφαιρούνται μέχρι και στίχοι τραγουδιού των Άσιμου, Σαββόπουλου και της Ριάνα από σχολικά βιβλία θρησκευτικών κατόπιν υπόδειξης της Εκκλησίας, είναι εύλογη η απορία: δεν φοβούνται στην Tenebra Studios αντιδράσεις για το horror VR χαρακτήρα του παιχνιδιού από εκκλησιαστικούς ή, ενδεχομένως, ιατρικούς κύκλους;

«Ελπίζουμε η Εκκλησία να αντιδράσει! Τέτοια διαφήμιση δεν έχουμε τα λεφτά να κάνουμε!(γέλια). Όσο για την ιατρική κοινότητα, δεν έχει να φοβάται κάτι. Το παιχνίδι είναι αρκετά τρομακτικό ώστε δύσκολα κανείς θα κάτσει με τις ώρες να παίζει. Άρα θα αναγκάζονται να κάνουν διαλείμματα για να χαλαρώσουν…».

Δείτε το βίντεο εδώ!

**Ο Πασχάλης Μαντζαρίδης γεννήθηκε στις Σέρρες. Αποφοίτησε από το Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε. του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Εργάστηκε ως ρεπόρτερ και παρουσιαστής στους τηλεοπτικούς σταθμούς Εγνατία Τηλεόραση (Θεσσαλονίκη), ΔΙΚΤΥΟ, TVS, Αμφίπολη TV (Σέρρες), ενώ διετέλεσε αρχισυντάκτης της free press εφημερίδας CITIZEN Newspaper και του περιοδικού CITIZEN Magazine σε Σέρρες και Βόλο. Από το 2011 ασχολείται και με το ραδιόφωνο ως ραδιοφωνικός παραγωγός.